sobota, 16 października 2010

Pierwszy tydzień nowego e-biznesu

Jak wiecie z ostatniego posta, nie poddałem się i postanowiłem trochę bardziej zaangażować się w swój nieduży blogowy biznesik. Zacząłem wyznaczać sobie cele, które znaleźć możecie na podstronie moje cele. Jestem właśnie po pierwszym tygodniu pracy nad wykonaniem jednego z postawionych przez siebie zadań, czyli 1000 UU na moich blogach w ciągu trzech tygodni.

Myślę, że już teraz mogę co nieco powiedzieć o tym co udało mi się wykonać i jakie mam plany na kolejny tydzień. Jeśli zaczynałeś od zera, tak jak ja, to dobrze wiesz jak trudne są początki. Tylko, że ja mam już troszkę doświadczenia, dlatego postanowiłem od razu postawić na dobrą treść, którą właśnie teraz mam zamiar promować.

Postanowiłem, że będę starał się, o jak najwięcej wizyt z wyszukiwarek. Jestem niemal pewien, że dzięki temu klikalność będzie dużo większa, niż gdyby użytkownicy pochodzili głównie ze stron partnerskich. Jednak, żeby roboty wyszukiwarek miały co indeksować na moich blogach, musiałem je zaopatrzyć w jakąś treść.W ciągu tygodnia napisałem 3 wpisy na blog o tanim budownictwie oraz tyle samo na blog piłkarski.

Dodatkowo napisałem troszkę dłuższy i ciekawszy wpis o budownictwie na Artelis.pl, ponieważ uznałem, że warto zaopatrzyć się w kilka linków ze stron o podobnej tematyce. Jeśli jestem już przy temacie budownictwa, warto dodać, że po zmianie szablonu, zanotowałem dwa kliknięcia w AdSense (w ciągu 24h od zmiany), które przyniosły mi 0,10 €. Od 9 października zanotowałem na tym blogu 77 wizyt i 168 odsłon, a do znacznego wzrostu odwiedzin przyczyniło się moje zaangażowanie na forum.murator.pl, gdzie staram się troszeczkę promować tego bloga.


Drugi blog dopiero zaczyna się rozkręcać, jednak widzę w nim pewien potencjał. Chociaż zaliczył on dopiero 5 wizyt, to odsłon było prawie 50! Średni czas spędzony w witrynie to ponad 10 minut, czyli potencjalny odbiorca miał sporo czasu na zapoznanie się z co najmniej kilkoma wpisami. Jeśli będzie ich więcej, prawdopodobnie czas ten, będzie jeszcze dłuższy. Także tutaj planuję zmianę szablonu, ponieważ obecny jest niezbyt czytelny. 


Wychodzi na to, że do wykonania celu brakuje mi jeszcze aż 919 unikalnych wizyt! W dwa tygodnie jest to bardzo duża ilość, jednak...


... moje blogi dopiero zaczynają pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Na dniach powinny zacząć wybijać się w pojedynczych, bardzo prostych frazach. Dodatkowo liczę na sporo wizyt z tzw. long taili, czyli dłuższych zapytań skierowanych do wyszukiwarek. Jeśli utrzymam tempo pisania artykułów, a dodatkowo nieco mocniej zajmę się pozycjonowaniem, powinienem przynajmniej podwoić liczbę wizyt z tego tygodnia. Będzie to jeszcze łatwiejsze, gdy zaangażuje się na forach internetowych, które pasować będą do tematyki moich blogów.


Obliczyłem, że średnio, nad jednym blogiem siedziałem dziennie jakieś 30-35 minut. Nie jest to jakoś specjalnie długo, jednak nie mogę poświęcić im więcej czasu, z powodu szkoły, treningów i tego typu spraw. Mam nadzieję, że teraz nie będę musiał już bawić się w kod i zmienianie szablonów, a zajmę się seo+dodawaniem contentu. To na pewno zwiększy ilość wizyt! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz